fbpx
  • Program Luni Vineri: 09:00 - 17:00

Fii empatic!

“Cel mai mare dar al nostru, ca oameni, este puterea de a empatiza. Prin aceasta, putem simți cu toții o conexiune misterioasă pe care o avem unii cu alții.” – Meryl Streep

În relația asistent medical – pacient un rol foarte important îl are empatia, abilitatea de a înțelege, simți și împărtăși sentimentele celuilalt. Este vorba despre acea capacitatea de a te pune în situația pacientului sau a rudelor, a înțelege problemele și stările din perspectiva acestora și a comunica adecvat cu aceștia.

Exprimarea empatiei este extrem de eficientă și puternică, induce încredere pacientului, calmează anxietatea și îmbunătățește rezultatele sănătății. Există dovezi, că atunci când o persoană își alege medicul de familie, aceasta ține cont și de comportament, nu doar de competența tehnică.

Fiecare pacient vrea să fie tratat în primul rând ca un om, nu ca un bolnav.

De-a lungul timpului am întâlnit multe persoane care au tot amânat (sau chiar au refuzat) să-și facă investigații medicale, deși aveau anumite simptome și erau conștienți că nu era totul în regulă cu starea lor de sănătate. În cele din urmă, când realizau că simptomele nu trec de la sine sau chiar se agravau, “își luau inima în dinți” și mergeau la medic. Este foarte important ca atunci când acea persoană ajunge într-o unitate sanitară să simtă că îi sunt împărtășite sentimentele și e pe deplin înțeleasă.

Pentru a-ți dezvolta abilitatea de a empatiza, un rol important important îl joacă identificarea factorilor comportamentali și emoționali precum și a interacțiunii dintre aceștia. De exemplu, dacă îți vei îmbunătății capacitatea de a observa, îți vei da seama mai ușor în ce stare emoțională se află pacientul. De asemenea, dacă vei comunica mai bine, vei fi capabil să relaționezi mai eficient cu orice pacient.

Nu realiza activitățile mecanic! Implică-te în tot ceea ce faci, fie că e vorba de schimbarea pansamentelor sau realizarea unui tratament medicamentos personalizat. Fă-ți timp pentru a discuta pe îndelete cu pacienții. Un zâmbet sincer sau un simplu “mulțumesc pentru ajutor” le va face ziua mai bună.

În școală ai fost învățat să iei decizii bazate doar pe analize și observații obiective. În schimb, cu ajutorul empatiei, poți crea o relație mai bună cu orice pacient, care te va ajuta să îl tratezi eficient.
Empatia construiește o încredere comună și o legătură între asistent și pacient. Acest lucru poate ajuta să analizezi fiecare situație corect și să prezinți informațiile într-un mod pe care pacienții îl înțeleg.

Cercetările au arătat că empatia și compasiunea sunt asociate cu rezultate terapeutice mai bune, scăderea cazurilor de malpraxis și satisfacția crescută a pacientului.

Pacienții vin spre tine cu speranță și încredere fără limite. Prin atitudine trebuie să te ridici, mereu, deasupra oricărei provocări pentru a nu dezamăgi. Manifestarea empatiei cu fiecare pacient în parte, crește nivelul de umanitate în asistența medicală.

Ești asistent medical în căutarea unui loc de muncă? Am conceput, special pentru tine, programul Focus Care care în 7 pași, te pregătește pentru o carieră de asistent medical de succes.